woensdag 21 januari 2009

1844


Geweldig initiatief van christelijke basisschool De Klokkenberg in Nijmegen om alle klassen met een tijdmachine terug te flitstsen naar het jaar 1844, toen de school. Voor één dag ouderwetse orde en tucht in de klas, lezen we in De Gelderlander die er ook al was in 1844.
Niet dat er werd gemept met de boksbeugel of dat de meester iemand uit het raam gooide of een brutaal onopgevoed kreng terecht het Radboud insloeg. Jammer. 'Wel kregen de kinderen ouderwets flink op hun donder als ze uit hun rol schieten en eigentijds vrijpostig doen (zie foto). Wie vergeet zijn vinger op te steken en voor zijn beurt praat, kan in de hoek. Wie te laat opstaat als de juf binnenkomt, of de meester per ongeluk met de voornaam aanspreekt, riskeert strafregels.' En dat gebeurde want we onderschiepen een stapel A4-tjes waar op stond:
IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY. IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.IK MAG GEEN FUCKING BITCH ZEGGEN TEGEN DIE BITCH VAN EEN TRUDY.
6.976.554 strafregels op 15 kilo A-4 heeft de redactie van Havana in handen gekregen. De inflatie van een oude strafmaat kun je zeggen. Met copy en paste is dat strafregelschrijven een fluitje van een cent geworden.
Bel maar een verhuizer om het thuis allemaal na te kijken, juf Trudy.

Geen opmerkingen: