maandag 18 februari 2008

Ook Lenie gestoken door Mosquito


'Ik ben er niet in betrokken, ik heb het uit de krant moeten vernemen', zegt wethouder Lenie Scholten. Best curieus als je wethouder van Jeugdzaken bent en jouw liefjes onder vuur worden genomen door een akelige muskiet. Scholten heeft - net als onze kennelijk jeugdige oren - moeite met de schrille tonen van Mosquito die lastige hangjongeren moet irriteren en verjagen. 'Ik vind het wel ver gaan, deze methode. Mijn voornaamste kritiek is: ik vind dat je altijd open kaart moet spelen, ook naar de jongeren toe. Nu is er geen ruchtbaarheid aan gegeven.' Burgemeester De Graaf noemt de Mosquito 'ingenieus', maar wil zich nog verdiepen in de morele en juridische kant ervan.
Oké, typisch Thom het juridische boeit hem nu eenmaal wat meer dan de rest. Maar wie heeft de verschrikkelijke Mosquito nou eigenlijk losgelaten? Weinig wethouders wisten er kennelijk van. Een woordvoerster van de gemeente onthult dat de gemeentelijke wijkmanager voor Dukenburg en het wijkveiligheidsplatform (ondernemers, politie, woningbouwcorporaties) de ware muggenzifters zijn.
Straks gaat Lenie verhaal halen in het college van B. en W. Het zoemapparaat schijnt wel effectief, maar omstreden. Minister Rouvoet laat er onderzoek naar doen.

Geen opmerkingen: