maandag 16 juni 2008

Dappere Hassan

Hij onderneemt in de frontlinie, de Turkse ondernemer in Neerbosch-Oost. Kontenlikker, zo noemt de lokale jeugd hem of Pim Fortuyn. Omdat hij het waagt de lievertjes aan te spreken op misdragingen en vuile taal. Ze maken hem dus kapot. Vorige week is hij drie keer bij de politie geweest. Auto vernield, brievenbus vernield, muren beklad, met 'kut kale', vuilcontainer omgegooid. Het wordt steeds erger. Hij houdt het niet meer vol.
Het zijn de hangjongeren uit de wijk die hem en anderen het leven zuur maken. Ze komen bijna elke dag in zijn zaak waar oude vrouwtjes niet meer naar binnen durven omdat de lievertjes ze dan uitmaken voor 'kaaskop'. Of komt er een meisje voorbij en roepen ze heel hard 'hoer!'. Hassan grijpt dan in omdat hij gewoon tegen asociaal gedrag is. Daar gaat hij niet voor door de knieën. Nu is hij op het randje gekomen: „Ik weet niet hoe lang ik nog door kan. Mijn omzet daalt, mijn stress stijgt. Ik ga een brief schrijven aan de burgemeester. Misschien helpt dat.”
Verwacht er niet te veel van, dappere Hassan Mercan.

Geen opmerkingen: