woensdag 22 oktober 2008

Uit het DAGBOEK van Anna-Maria del Campo



Kippengaas als
therapie


Wie zelfmoord wil plegen, moet opschieten. ProRail gaat namelijk alle gaten in de afrastering rond het spoor dichten.
Nee! Hoor ik alle levensmoeeëen onder u denken. Niet de gaten dichten!
Toch wel.
Minister Ab Klink is er maar wat blij mee. Hij wil het aantal zelfdodingen met 5 procent per jaar terugdringen. We zitten nu op 1350, het niveau van 1975. Als het aan de minister van Volksgezondheid ligt, daalt dat aantal nog veel verder. En ProRail helpt een handje.
Waarom zijn we daar met z’n allen niet eerder opgekomen? Wat nou kredietcrisis. Wat nou gebroken harten. Een paar rollen kippengaas en de hele maatschappij lacht weer.
In Groningen sluit de GGZ vanwege een tekort aan psychiaters. Geen probleem, als de gaten gedicht zijn hebben we die zieleknijpers helemaal niet meer nodig.
Misschien moet meneer Klink eens naar Japan. Het land telt een recordaantal zelfdodingen per minuut (Vlaanderen scoort procentueel gezien overigens hoger).
‘Haihai ik zie het al, meneer Masuzoe. U heeft helemaal geen hek langs het spoor. Oeioei en ook nog eens onbewaakte overgangen. In Nederland hebben we de oplossing. Kent u de firma Heras?’
Is Rijkswaterstaat eigenlijk al gebeld? Netten over onze kanalen en rivieren moeten we hebben. En kussens onder alle hoge gebouwen.
Als ik suïcidaal was, stemde ik geen CDA. Ik kocht vast een knijptang.

Geen opmerkingen: