zaterdag 31 mei 2008

Always Havana


'Always Coca Cola' is de meest bekende en gelijkende. Nijmegen is met de nieuwe slogan - 'Altijd Nijmegen' - niet de eerste die het woordje 'altijd' gebruikt ter promotie.
De slogan wordt volgende week zaterdag gepresenteerd, met een nieuw beeldmerk en koppeling met het begrip 'oudste stad'. In de geest van 'Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland met een jong en dynamisch hart'.
Altijd Nijmegen is riskant want de associatie zou ook negatief kunnen zijn. File voor de Waalbrug? Altijd Nijmegen. Krakers? Altijd Nijmegen. Nuilers? Altijd Nijmegen. Zo kun je ook over de slogan voor Groningen - 'Er gaat niets boven Groningen' - zeggen: Groningen is al ver weg en daarna heb je helemáál niets meer. Je kunt er áltijd een negatieve draai aan geven. Overigens heeft Nijmegen in de loop der jaren inmiddels heel wat slogans versleten. Vijftien jaar geleden was de kreet 'Nijmegen, een rijk aan mogelijkheden'. Toen elf jaar geleden de binnenstad opnieuw werd bestraat, was er de campagne 'Nijmegen wordt zo mooi'. In 2005 was er 'Nijmegen 2000 jaar stad'. pas nog was Nijmegen 'city op health' en de regio Arnhem/Nijmegen gaat momenteel internationaal de boer op met de leus 'cool region'.
Nijmegen: altijd een nieuwe slogan.

Geen opmerkingen: