Laten we het houden op briljante timing. Er is op tal van doorgaande verbindingen, met name in de oost-westrichting, geen doorkomen aan in Nijmegen. Menig stadsbewoner en forens klaagt zijn nood, zoals over de drie kwartier die nodig is om van Malden naar Nijmegen-centrum te rijden. De Radboud Universiteit wil dat de gemeente onderzoekt of ze de verkeerslichten rond de campus beter kan afstellen. Met name bij de kruising Houtlaan-D’Almarasweg- Heyendaalseweg, denkt de universiteit, klopt de afstelling niet, zodat het verkeer vastloopt.
Er worden dagelijks filerecords gebroken in de oudste stad van Nederland. De vraag is hoe dat komt. De gemeente is niet in alle gevallen de partij die verantwoordelijk is voor het werk aan de weg. Op de Voerweg bij de Waalkade is dat bijvoorbeeld het Waterschap. En de gemeenten Groesbeek en BeekUbbergen zijn natuurlijk verantwoordelijk voor de klussen aan hun wegen. Maar al deze wegen staan wel met elkaar in verbinding. Dan is het ook wel zo verstandig om een centrale regie af te spreken. Binnen de gemeente Nijmegen is al een regisseur actief. Volgens wethouder Jan van de Meer van Verkeer worden ook al geregeld werkzaamheden uitgesteld of gefaseerd uitgevoerd. Hiephoi.
Maar tegelijk erkent de verkeespaus dat het wel eens mis gaat. De oorzaak: gebrek aan heldere communicatie. De werken gaan over te veel schijven. Dat wordt overwerk voor Peter Knoers, met de werkzaamheden op de A325 op komst en de aanleg van de stadsbrug, want een strenge, effectieve regie is gewenst.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten