woensdag 29 april 2009

Steun voor Albert



Tja, in Maastricht weten ze niet beter. Beetje dik doen hoort bij het goede leven. In Limburg geloven ze nog in baronnen en doncorleonen. Dus waar praten we over? "Die mensen zouden zich eens moeten realiseren dat ze het goed hebben”, zegt Benoit Wesly, Maastrichtenaar naar overtuiging en nu ex-commissaris van Keizer Karel Podia. Volgens hem verichtte Albert Krielen goed werk, sterker we moeten Big Al dankbaar zijn voor zijn geritsel ten behoeve van het algemeen nut. „Ik heb meer dan eens gedacht: nou gemeente, met zo’n man mag je je in de handen wrijven. Dat dacht ik en dat denk ik nog steeds. Want zo is het; de Keizer Karel Podia draaien goed en dat is voor een groot deel te danken aan Krielen”, zegt Wesly in De Gelderlander. En natuurlijk: moet je een vliegbrevet hebben om schouwburgdirecteur te zijn?
„En dan wordt er nu gezegd dat de man te veel verdiende. Ik weet dat niet. Ik weet wel dat de overheid, dus ook de gemeente Nijmegen, meermalen dure en dan bedoel ik peperdure adviesbureaus in de arm neemt die zomaar 4.000 à 5.000 euro per dag vragen. Is dat dan verwerpelijk?”
Nee, tuurlijk niet. Het is te weinig. Albert verdient een bonus wegens gedorven inkomsten. We're so sorry, uncle Albert.
Ober, doe hier ook nog zo'n duur chablietje.

Geen opmerkingen: