Het is als met doperwten, maar dan omgekeerd. Het staat op het tegeltje dat bazen van scholen, zorginstellingen en bedrijven boven hun bed hebben hangen: Klein is fijn, maar groot is beter. Want dan zijn ze ook een grotere baas.
Vandaar dus: vroeger belde je je eigen Novio als je halte was opgeheven of het taxibusje voor je kind te laat was, en kreeg je een mens aan de lijn, vaak een vrouw. Nu de tent is overgenomen door het reusachtige Connexxion doet een geslachtsloze computer alsof die een rok draagt en dol is op schoenen.
Welkom bij Novio Openbaar Vervoer Nijmegen. Alleen al die toevoeging ‘Nijmegen’. Het hoofdkantoor sluit blijkbaar niet uit dat er twee busbedrijven zijn van die naam. Dit nummer is gewijzigd, liegt de computer. Ten eerste heb je als klant net dat nummer ingetoetst: was het gewijzigd, dan had de computer toch niet opgenomen?
Ten tweede is het het begin van een dwaaltocht langs andere nummers.
Voor vragen, klachten of meldingen over openbaar vervoer, bel de klantenservice, nul, negen, nul, nul....Ik herhaal:......
En dan nog drie keer van het kastje naar de muur, inclusief klachten over de Dar, nota bene de nietsvermoedende buren. De moderne variant van Niet spreken met den bestuurder. Wie nog een balie kan gebruiken om er in levende lijve klanten aan te ontvangen: in de hal van het Novio- hoofdkantoor staat er eentje. Wordt toch niks meer mee gedaan.
zondag 19 april 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten