woensdag 13 mei 2009

El vista deportivo de Oswaldo Carillon

Denkend aan Eus



Hoe zou het met Eus Marijnissen gaan? Die vraag heb ik mijzelf de laatste tijd regelmatig gesteld. Een antwoord kon ik niet geven, want ik wist het niet. Na zijn door bedreigingen gedwongen vertrek bij De Treffers eind maart heb ik geen contact meer gehad met de voetbaltrainer. Zijn wens respecterend hem voorlopig rust te gunnen.
Begin deze week heb ik hem gebeld. Het leek me een goed moment. Het seizoen in de hoofdklasse C is voorbij en De Treffers won onder zijn opvolger Johan de Kock zeven van de acht resterende wedstrijden. Alleen het thuisduel tegen Lienden eindigde gelijk. Wat zou Marijnissen daarvan vinden? Is hij weer tot rust gekomen? En is hij ook nu nog van mening toentertijd het juiste besluit genomen te hebben?
De vragen bleven onbeantwoord. Want het nummer waarop hij in zijn tijd als trainer van De Treffers ’s avonds doorgaans te bereiken was, bleek niet meer in gebruik. Logisch, als je dreig- sms’jes op je mobieltje ontvangt, is het kiezen van een nieuw nummer waarschijnlijk de eerste actie die je onderneemt.
Na het vertrek van Marijnissen uit Groesbeek is zijn naam niet meer genoemd bij De Treffers.
Tenminste niet in de nabijheid van een verslaggever van deze krant. Voor de buitenwacht leek de club snel weer tot de orde van de dag over te gaan. Natuurlijk is niet uit te sluiten dat een bestuurder, speler of teambegeleider hem ook de laatste weken gesproken heeft. Maar jammer is het openbaar stilzwijgen van deze, ook voor de club vervelende, tijd wel. Marijnissen zou voortaan altijd op Zuid via een grote foto aanwezig moeten zijn. Al is het maar als gebaar.
Vanavond ga ik opnieuw proberen hem te bellen.

Geen opmerkingen: