vrijdag 22 mei 2009

Joforeffer

Het voormalige klooster Piushove wordt niet ge?sloopt. De gemeenteraad is er dwars voor gaan liggen.Gejuich dus ook bij Gewoon Nijmegen en haar enige raadslid Jo Janssen.De partij vindt ‘samen met de meerderheid van de raadsfracties, dat dit gebouw wel degelijk bescherming verdient omdat er al genoeg cultuurhistorie verloren is gegaan!’ Ferme taal op de partijwebsite.
Hoogste tijd voor een kritische vraag.
‘Meneer Janssen, u had toch juist als enige vóór de sloop gestemd?’
‘Ik? Neeeeeh, ik was wel degelijk vóór de sloop. Ik bedoel tégen het behoud van het klooster. Zeg ik dat goed? Nee, ik was ervoor om tegen de sloop, nee, tegen het behoud van het klooster te zijn, of....?’
‘????????????????????????????’
‘Ik snap de vraag. Ha, ik weet het weer: het kwam doordat ik in de raadsvergadering niet wist wat ik nu weet. Namelijk dat ik tegen sloop blijk te zijn. Ja toch?
Weet u, als politicus heb je zoveel standpunten dat het me soms duizelt. Kunt u misschien later even terugbellen, dan vraag ik even na wat ik vind’.
Wat waren we zonder Jo? Niets!

Geen opmerkingen: