dinsdag 3 juni 2008

Altoos hopeloos

Altijd Nijmegen. DE slogan waar zo geheimzinnig over werd gedaan blijkt niet vernieuwend, niet origineel, niet inspirerend, wel duur. Zo gaat dat altijd met die reclamebureau's. Ze naaien je waar je bij staat. Altijd.
Want altijd was Kortjakje ziek. Dat is dus ook niet fijn. Laten we eerlijk zijn: 'Altijd Nijmegen' is gewoon heel erg suf en zelfs irritant. Leuk ook voor de omliggende gemeenten: altijd Nijmegen. Niet één echt enthousiaste reactie kwam er tot op heden bij de redactie binnen over altijd. Altijd is banaal, te gewoon, te simpel voor een stad die pretendeert oud en wijs te zijn. Het kan altijd nog beroerder. De regio Arnhem/Nijmegen gaat momenteel internationaal de boer op met de leus 'cool region'. Altijd koel was weer wel leuk geweest, maar dan voor Liverpool, en niet voor de regio Arnhem/Nijmegen.
Cool region, hoe verzinnen ze het. Dat riekt naar dur betaalde mannen van vijftig die nog een keertje jong willen doen voor hun secretaresse. Cool baby. Een laatste kunstje voor het pensioen.
Maar wat dan wel voor Nijmegen? Nijmegen para siempre. Of gewoon Nijmegen Loopt. Daar zat alles in. Havana aan de Waal blijft natuurlijk gewoon het beste. Dat is internationaal, prikkelend, exotisch en eeuwig.

Geen opmerkingen: