maandag 23 juni 2008
Zoek de verschilen
De één spreekt van een lookalike, de ander zelfs van pure plagiaat. Feit is dat het onlangs onthulde nieuwe Nijmeegse stadslogo als twee druppels water lijkt op een bestaand logo van het Stadsdeel Amsterdam- Noord. In beide gevallen gaat het om een rode hoofdletter N die is ingevuld met kleine symbooltjes. De Nijmeegse ‘merkenexpert’ Martien Heijmink heeft een website (www.mattus.web-log.nl) waarin hij opvallende gelijkenissen tussen logo’s op een rij zet. Hij schrijft: ‘Naast elkaar gezet kan ik alleen maar concluderen: dat is geen lookalike, dit is plagiaat.’ Nijmegen trok 12.500 euro uit voor de ontwikkeling van een nieuw beeldmerk plus nieuwe slogan, ‘Altijd Nijmegen’. Als we uitgaan van het principe dat het allemaal al was bedacht en getekend; en dat twee voor de prijs van eén hier nog heel redelijk was geweest is dat dus 6.250 te veel.
Altijd Nijmegen? Typisch Nijmegen was beter geweest.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten