zaterdag 21 maart 2009

Van Hooft for ever


Binnenkort drie generaties Van Hooft in de Nijmeegse politiek. Hans van Hooft sr. wil na de raadsverkiezingen van 2010 doorgaan als wethouder voor de SP. Maar niet voor nog een volle periode van vier jaar en dat is jammer. Zijn zoon junior hadden we al en als de kleine van junior een beetje opschiet kan hij straks raadsvragen stellen aan zijn opa die dan 102 is.
„Ik word volgend jaar 68. Nog eens vier jaar zou te veel zijn, denk ik. Maar als ze me vragen dan zeg ik wel ja. Dan leg ik er bij uit dat iemand anders na twee jaar mijn taak moet overnemen”, aldus de zwaar gepensioneerde Van Hooft die nu zeven jaar wethouder en verantwoordelijk voor wijken, spelen, onderhoud aan wegen, parken en plantsoenen en de maatschappelijke opvang. Onderhoud aan wegen? Hmmm, daar valt nog wel wat over te zeggen als niet de vorst de schuld van alles krijgt.
Volgens Van Hooft sr heeft verder zijn vrouw een grote stem in een mogelijk vervolg van zijn politieke loopbaan. Zij zingt in het Nijmeegs operakoor.
Als hij niet herkozen wordt, blijft hij toch de wijken intrekken. „Dat doe ik nu als wethouder en dat deed ik ook al 25 jaar als raadslid. Daar komt geen verandering in. Maar ik ga dan zeker ook weer in mijn volkstuin aan de slag.” Benieuwd hoe het staat met het onderhoud daarvan, denkend aan Nijmegen en denkend aan de geteisterde wegen vrezen we het ergste.

Geen opmerkingen: