vrijdag 20 maart 2009

We want more

Best lang is soms tijdelijk, want Albert Krielen is een blijvertje. En terecht. Niet voor niets wordt op internet zijn lof gezongen (www.albertkrielen- is- de-allerbeste. nl/ toppertje). Zo’n man die het miljoenenlek bij de KK Podia stopte mag best een tonnetje of twee kosten. Een eenvoudige loodgieter – voor de kleinere lekken – is ook niet goedkoop. De directeur van Vereeniging en schouwburg is een interimmer. Dat is een manager die ergens maar kort zit – zeg een half jaar – en veel geld krijgt om de rotzooi op te ruimen.
En Krielen is daar een kei in, anders had hij er echt geen acht jaar lang eventjes mogen zitten. Dat doet geen enkele andere tijdelijke directeur hem na: de mindere goden zijn na hooguit een jaar weer uit beeld.
Zo niet Big Al, die wil zelfs bijtekenen. Hij kondigt het aan op zijn website, waarop hij overigens vaak over zichzelf schrijft als ‘hij’ of ‘Krielen’ of ‘een van de topinterims’ in plaats van over ‘ikke’ – dus ook qua bescheidenheid is de man een voorbeeld.
‘ Voor mij geldt: als de problemen zijn opgelost, schuif ik ongemakkelijk op mijn stoel. Dan ga ik me vervelen.’ En zie, oh toeval: op het moment dat het tijd is om afscheid te nemen laaien de problemen – nu over zijn salaris – opeens weer hoog op. Daar moet uiteraard opnieuw een interim- manager aan te pas komen. Krielen weet er wel een. ‘Namen noem ik niet, maar die man is al goed ingewerkt.’

Geen opmerkingen: